#UniSZA : BENGKEL PENULISAN DAN PENERBITAN

Thursday 25 September 2014

Sempat bergambar dengan Tuan Zamri Mohamad
Akan ku sahut cabaran Tuan!


Assalamualaikum
Untuk penulisan kali ini, saya cuba berubah mood menjadi tidak formal. Sedikit perkongsian pena untuk mengisi masa lapang, saya menyertai Bengkel Penulisan dan Penerbitan yang disampaikan oleh seorang penulis buku terkenal, Tuan Zamri Mohamad. Dianjurkan Unit Kaunseling dan Kerjaya Pejabat Timbalan Naib Canselor (PTNC) UniSZA pada 19 September 2014 yang lalu.

   Tuan Zamri Mohamad amat terkenal dengan buku-buku tulisannya yang banyak memberi panduan kepada pembaca. Beliau banyak mendedahkan inspirasi dan aspirasi beliau untuk menghasilkan sesebuah buku. Siapa tidak mahu mengetahui 'rahsia' yang selama ini disimpan oleh beliau sepanjang kareer beliau menjadi seorang penulis. Dengan hanya menggunakan nota-nota kuliah, beliau berhasil menjadikan nota tulisan tangan itu sebagai subjek untuk diterbitkan menjadi sebuah buku dan pastinya menjana pendapatan sendiri.

Antara buku tulisan beliau
Tampak bersahaja namun memberi impak
dengan tajuknya sahaja.

   ROI (Return Of Investment) adalah salah satu kaedah yang digunakan oleh kebanyakan penulis dalam menukarkan status Facebook, Twitter dan lain-lain media sosial menjadi sesuatu yang boleh mendatangkan hasil berupa manfaat kepada pembaca dan tentunya 'gaji' atau 'elaun' kepada si penulis.

   Bengkel ini adalah pencetus untuk anak muda terus menulis.

Selfie sebentar


   #DaiePena
   #menuliskeranaAllah

0 comments:

Post a Comment