VIDEO INSPIRASI DAN MOTIVASI

Thursday 28 March 2013

Assalamualaikum.

Untuk kali ini, saya ingin berkongsi tiga buah video motivasi yang boleh kita jadikan sebagai inspirasi dan contoh terbaik dalam misi menggapai impian.

VM 1

Video yang pertama ini adalah sebuah video mengenai impian seorang pelajar yang sangat tinggi sehinggakan beliau menulis segala impian dan hasrat di atas kertas. Walaupun perlakuannya itu diperlekehkan oleh rakan-rakan sekeliling, beliau yakin dan berusaha untuk mencapai impian yang ditulis. Bagaikan sebuah mimpi apabila satu per satu impian yang ditulis menjadi kenyataan!

Menulis 100 impian dan bagaikan mimpi ianya menjadi kenyataan. Berkat usaha dan doa, Segalanya tidak akan menjadi mustahil.


VM 2

Video yang kedua pula adalah sebuah video mengenai seorang insan yang cacat fizikal tubuhnya tetapi mempunyai hati yang besar. Nick, tidak menjadikan kecacatan yang dialaminya sebagai penghalang kepadanya untuk berjaya setanding dengan insan yang sempurna. Lihat bagaimana beliau membuktikan dirinya boleh berjaya dan bekerjaya.

Jika Nick boleh berjaya, kita? Yakin dan tidak putus asa!


VM3

Video yang terakhir ingin saya kongsikan ini adalah sebuah perjalanan kehidupan kita bermula dari kecil sehinggalah perjalanan kita yang seterusnya, alam kerjaya dan perkahwinan. Video ini telah memberi saya kesedaran mengenai perjalanan kehidupan kita yang kita sendiri pilih sejak dari kecil lagi. Adakah kita sedar?

Saksikan dan nilai sendiri perjalanan hidup anda sekarang dan yang bakal anda lalui.


InsyaAllah mudah-mudahan dengan video-video ini dapat memberi kesedaran, manfaat yang berguna disamping meningkatkan nilai motivasi di dalam diri agar tidak mudah putus asa dalam mencapai kejayaan dan impian.

Kay Qayra Al-Jauhari
dakwatbiruhitam.blogspot.com

0 comments:

Post a Comment