DOA DARI HATI

Monday 28 January 2013





Tatkala aku memandang mereka,
Aku merasa kekerdilan,
Kerana aku hanya insan tiada hala tuju
Hanya mendengar dan mengikut
Terkapai keseorangan terdampar kesepian

Tidak seperti mereka
Penuh ilmu di dada idea sentiasa terjana

Keyakinan mereka paksi kepimpinan
Pengalaman mereka tunjang keutuhan
Itulah mereka ada tidak padaku

Tatkala aku kelaparan kekuatan
Mereka suapkan kuah keyakinan
Tatkala aku dahagakan pengalaman
Mereka hirupkan jus asas tujuan
Sedikit demi sedikit aku bangkit

Jika hari esok aku pergi,
Dengan namaMu aku memohon
Engkau salurkan mereka dengan jiwa ketaqwaan
Agar mereka tidak leka dan alpa dalam menjadi contoh dunia
Biar mereka terpimpin dalam kepimpinan

Andai aku tersungkur dahulu
Ku pohon agar impian mereka terbina
Matlamat mereka wujud dalam warni-warni keindahan
Ikatan mereka kuat seperti kuatnya ikatan tali
Ukhwah mereka kekal seperti kekalnya kekasih hingga ke pelamin

Bila aku tinggal nama,
Ku rayu agar mereka lahir sebagai wacana ilmuwan
Ku pinta agar mereka menjadi insan yang berkualiti
Menjadi yang terinspirasi dan dikenang kerjanya
Bukan kerana nama tetapi kerana jasa.

0 comments:

Post a Comment