PESAN UNTUK SAHABAT 1

Saturday 19 January 2013

Aku dan kamu hakikatnya sama. Kita diciptakan atas dasar yang sama. untuk beribadah kepadanya. Akan tetapi mungkin jalan menuju itu yang berbeza. Aku tidak boleh menyalahkan kamu dan kamu juga tidak menyalahkan aku selagi jalan itu tidak menyebabkan tidak merosakkan kamu dan akalmu, selagi jalan itu mengikut syariat Islam.

Sahabat,
Sungguhpun engkau bersemangat api untuk menunjukkan hakikat, janganlah engkau lupa setiap yang asas.
Sungguhpun engkau mempunyai kehebatan, janganlah engkau rendahkan yang kekurangan, bimbinglah
Sungguhpun engkau yakin dengan kemampuanmu, yakinlah ada yang lebih mampu. berhatilah
Sungguhpun engkau dan aku berbeza pelbagainya, ingatlah jugalah tujuan kita dalam kehidupan adalah sama.
Jangan meminta agar aku sama denganmu dan aku tidak akan meminta engkau sama denganku.

Kita sama. Sang pelakon, Sang pencerita, Sang pengembara.

0 comments:

Post a Comment